2003-09-24

Sommarflicka

Thuresson, Svante
Noaks ark och andra guldkorn / Svante Thuresson. - Kista : Warner, p 1999. - 1 CD (ca 58 min.). - (Guldkorn)
Metronome: 3984 24807-2
Övrig medverkande: se parentes i innehållsanmärkning
Tidigare utg. 1965-1979

Innehåll: Noaks ark = L'arca di Noe / S. Endrigo, B. Lindeborg -- Leva mitt liv = I wanna live / J.D. Loudermilk, M. Borgström -- Sommarflicka / P. Rogefeldt -- Jag ska vara hos dej ikväll = I'll be your baby tonight / D. Dylan, S. Thuresson -- Säg hör jag en vals? = Do I hear a waltz / R. Rodgers, S. Sondheim, B. Wolgers (Gals and Pals) -- Vinter i skärgår'n = Younger than springtime / R. Rodgers, B. Wolgers (Gals and Pals) -- Litet bo jag sätta vill / A. Tegnér, E. Sehlstedt (Gals and Pals) -- Mulliga Maj = England swings / R. Miller, B. Lindroth -- Det känns skönt, det känns bra = C'est tout bon / V. Buggy, H. Aufray, J.-P. Sabard, R. Broberg -- När jag putsar fönster = When I am cleaning windows / G. Formby, H. Gifford, F. Cliffe, P. Wester (Göran Lindbergs orkester) -- Det svänger så skönt om barockens musik = The rhythm of life / C. Coleman, D. Fields, B. Carlgren (Göran Lindbergs orkester) -- Hej systrar hej bröder / Å. Gerhard (Bruno Glenmarks orkester) -- Nära mej = Stand by me / B.E. King, E. Glick, H. Lindström -- Fem minuter till = Five minutes more / J. Styne, S. Chan, P.E.W. -- Den sista valsen = The last waltz / L. Reed, B. Mason, B.G. Edling -- Ingen gör någonting = Games people play / J. South, M. Hallgren -- Dröm ur dina drömmars glas = Harvest / N. Young, M. Hallgren -- Lägg av med din gråtlåt = Stop singin these sad songs / H. Chapin, Olpeter (Marie Bergman, Maritza Horn, Turid Lundqvist, sång) -- Ivar = Bad bad Leroy Brown / J. Croce, B. Carlgren -- Du ser en man = This guy's in love with you / B. Bacharach, H. David, S.O. Bagge

Inga kommentarer: