2003-09-24

Göteborgs symfonietta

Den svenska visan : instrumentala versioner / med Göteborgs symfonietta. - Stockholm : EMI, cop. 2001. - 2 CD (ca 100 min.)
EMI: 7243 5 30113 2 1 (7243 5 30114 2 0 ; 7243 5 30115 2 9)
Arrangör: Tomas Blank
Inspelad i Göteborgs konserthus

Innehåll: Så skimrande var aldrig havet / E. Taube -- Fredmans sång, nr 32 (Aftonkväde) (Träd fram du nattens gud) / C.M. Bellman -- Värmlandsvisan / trad. -- Den första gång jag såg dig / B. Sjöberg -- Min älskling / E. Taube -- Bacchi tempel, nr 17 (Bort allt vad oro gör) / C.M. Bellman -- Visan om skräddargesällen / trad. -- Visa i Molom / A. Hambe -- Gotländsk sommarnatt / S. Pettersson -- Fredmans epistel, nr 81 (Märk hur vår skugga, märk Movitz mon frère) / C.M. Bellman -- Härlig är jorden / trad. -- Visa vid midsommartid / H. Norlén -- Fredmans sång, nr 21 (Måltidssång) (Så lunka vi så småningom) / C.M. Bellman -- Kullerullvisan / trad. -- År 1777 / trad. -- Fredmans sång, nr 31 (Fiskafänget) (Opp Amaryllis) / C.M. Bellman -- Visa vid vindens ängar / M. Paulson -- Du gamla, du fria / trad. -- Sunny girl / B. Andersson -- Fredmans epistel, nr 23 (Ack du min moder, säj vem dig sände) / C.M. Bellman -- Änglamark / E. Taube -- Fredmans epistel, nr 72 (Glimmande nymf) / C.M. Bellman -- Kristallen den fina / trad. -- Frida i vårstädning / B. Sjöberg -- Oxdragarsång / E. Taube -- Fredmans epistel, nr 10 (Systrar hören min musik) / C.M. Bellman -- Gånglåt från Mockfjärd / trad. -- I fjol så gick jag med herrarna i hagen / trad. -- En liten konstnär / L.B. Söderlundh -- Fredmans epistel, nr 43 (Värm mer öl och bröd) / C.M. Bellman -- Den blomstertid nu kommer / trad. -- Höstvisa / E. Tauro -- Fredmans epistel, nr 49 (Mamsell Ulla, märk mamsell) / C.M. Bellman -- Det var en lördags afton / trad. -- Ja, vandringen i solen / trad. -- Fredmans epistel, nr 32 (Kors, utan glas du ser ut din kanalje) / C.M. Bellman -- Jag väntar vid min villa / G. Turesson -- Visa från Utanmyra / trad. -- Rosenkyssar / Å. Gerhard -- Fredmans sång, nr 41 (Joachim uti Babylon) / C.M. Bellman -- Nocturne (Sov på min arm) / E. Taube -- Fredmans epistel, nr 80 (Liksom en herdinna) -- Uti vår hage / trad. -- Längtan till Italien / B. Sjöberg -- Fritiof och Carmencita (Tango i Samborombon) / E. Taube -- Fredmans epistel, nr 1 (Gutår båd natt och dag) / C.M. Bellman -- Hela familjen går ut med geten / trad. -- Jag är en liten pojk / P. Rogefeldt -- I folkviseton / T. Björk -- Fredmans epistel, nr 17 (Systrar och vänner) / C.M. Bellman -- Bereden väg för Herran / trad. -- Vårvindar friska / trad. -- Fredmans epistel, nr 60 (Sitter du ännu och ljuger) / C.M. Bellman -- Jag hade en gång en båt = Sloop John B / trad. -- Gällivarevisan / trad. -- Fredmans sång, nr 5c (Så slår min Glock) / C.M. Bellman -- Jag har bott vid en landsväg / A. Kraft -- Jag vet en dejlig rosa / trad. -- Omkring tiggaren från Luossa / G. Johansson -- Fredmans epistel, nr 25 (Blåsen nu alla) / C.M. Bellman

Inga kommentarer: